Skip to content ↓

Budowanie wizerunku pracodawcy (Employer Branding)

Osoba do kontaktu

mgr Paulina Walotek
tel.: 12 617 43 57
pwalotek@agh.edu.pl​​​​

Kierownik studiów

dr Radosław Tyrała
tel.: 12 617 43 45
rtyrala@agh.edu.pl​​​​

Organizator studiów

Wydział Humanistyczny

ul. Czarnowiejska 36, 30-054 Kraków
pawilon C-7, pokój 0.09

Strona internetowa studiów

employerbranding.agh.edu.pl


Charakterystyka studiów

Celem studiów jest wykształcenie specjalistów ds. zarządzania wizerunkiem pracodawcy, posiadających interdyscyplinarną, praktyczną i aktualną wiedzę z zakresu nowoczesnych narzędzi, najświeższych trendów, badań i najlepszych praktyk dotyczących employer brandingu, ze szczególnym uwzględnieniem aspektu biznesowego, wizerunkowego, marketingowego oraz twardego i miękkiego HR.

Są to pierwsze studia podyplomowe w Polsce tak kompleksowo obejmujące zagadnienia związane z budowaniem i zarządzaniem wizerunku pracodawcy wewnątrz i na zewnątrz organizacji, odpowiadające na aktualne potrzeby rynku pracy oraz na zainteresowanie firm i działów HR, PR i marketingu.

Warsztaty, wykłady i konwersatoria są prowadzone przez najlepszych polskich praktyków biznesu – przedstawicieli firm konsultingowych, agencji employer brandingowych, rekrutacyjnych, marketingowych oraz kadry menadżerskiej przedsiębiorstw realizujących programy z zakresu zarządzania marką pracodawcy.

Szczególny nacisk jest położony na budowanie relacji studentów z praktykami biznesu oraz na podnoszenie ich umiejętności z zakresu prowadzenia komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, nowoczesnego zarządzania rekrutacją i selekcją, e-HR, zarządzania talentami, rozwojem i różnorodnością, a także prowadzenia badań, przygotowywania strategii i realizacji kampanii rekrutacyjnych z wykorzystaniem najnowocześniejszych narzędzi internetowych i mobilnych.

    Program studiów

    Link do Sylabusa

    Blok I. Podstawy employer branding

    1. Budowanie wizerunku pracodawcy na podstawie doświadczeń kandydata i pracownika – wprowadzenie (6 godz.)
    2. Budowanie strategii employer branding (8 godz.)
    3. Budowanie wizerunku pracodawcy wewnątrz organizacji (8 godz.)
    4. Budowanie wizerunku pracodawcy na zewnątrz (10 godz.)
    5. Siła marki osobistej w działaniach pracodawcy (8 godz.)
    6. Grupy docelowe – persony & JTBD (8 godz.)
    7. Pomiar działań strategii wizerunkowej pracodawcy (8 godz.)
    8. Pomiar działań strategii wizerunkowej pracodawcy w praktyce (4 godz.)

    Blok II. Nowoczesne zarządzanie procesem rekrutacji i e-HR

    1. E-rekrutacja. Badania, narzędzia, trendy (8 godz.)
    2. Design thinking w HR (8 godz.)
    3. Pracodawca w mediach społecznościowych (8 godz.)
    4. Grywalizacja w rekrutacji (6h)
    5. Prawo pracy i elastyczne formy zatrudnienia w praktyce (8 godz.)
    6. Zwinne zarządzanie (Agile) w EB (8 godz.)

    Blok III. Budowanie wizerunku pracodawcy wewnątrz firmy

    1. Komunikacja wewnętrzna i kryzysowa (8 godz.)
    2. Organizowanie wydarzeń i imprez pracowniczych (6 godz.)
    3. Wynagradzanie i motywowanie pracowników (8 godz.)
    4. Zarządzanie różnorodnością (8 godz.)
    5. Komunikacja w zarządzaniu zmianą (6 godz.)
    6. CSR. Jak być firmą odpowiedzialną społecznie (6 godz.)
    7. Wizerunek wnętrza. Jak stworzyć przyjazne miejsce pracy (6 godz.)
    8. Archetypy i język marki (4h)

    Blok IV. Budowanie wizerunku pracodawcy na zewnątrz

    1. Kampanie rekrutacyjne i wizerunkowe – od pomysłu do realizacji (12 godz.)
    2. Video w employer brandingu (6 godz.)
    3. Audio w employer brandingu (6 godz.)
    4. Projektowanie użytecznych stron kariery (6 godz.)
    5. Narzędzia mobilne i automatyzacja komunikacji pracodawcy w EB (8 godz.)
    6. Content marketing w działaniach pracodawców (6 godz.)
    7. EB na scenie. Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych (6 godz.)
    8. Sprzedaż i negocjacje w działaniach HR & EB (6 godz.)
    9. Copywriting i storytelling (4h)

    Projekt końcowy. Warunkiem ukończenia studiów jest wykonanie w grupach projektu końcowego, polegającego na zaplanowaniu kampanii rekrutacyjnej w oparciu o wiedzę wyniesioną ze studiów

    Sylwetka absolwenta

    Adresatem studiów są osoby zainteresowane zagadnieniem employer brandingu, a szczególnie pracownicy działów HR, PR i marketingu oraz firm rekrutacyjnych i doradczych, którzy chcą podnieść swoje kwalifikacje i poszerzyć wiedzę z zakresu nowoczesnych narzędzi, najświeższych trendów, badań i najlepszych praktyk zarządzania marką pracodawcy i przyciągania najlepszych kandydatów z rynku, e-rekrutacji i e-HR, tworzenia przyjaznego i atrakcyjnego środowiska pracy, zarządzania talentami, rozwojem, zmianą i różnorodnością oraz wykorzystywania najnowocześniejszych narzędzi internetowych i mobilnych w przygotowywaniu skutecznych strategii i realizacji kampanii rekrutacyjnych w środowisku internetowym i mobilnym.

    Studia kierujemy także do wszystkich osób, które chcą pracować jako eksperci w firmach rekrutacyjnych, konsultingowych i marketingowych lub też myślą o prowadzeniu własnej działalności z zakresu employer brandingu.

    Zdobędziesz wiedzę umożliwiającą zaprojektowanie, kompleksową realizację i pomiar wewnętrznej i zewnętrznej strategii employer branding. Dowiesz się również, w jaki sposób projektować, przeprowadzać, analizować i interpretować wyniki badań wspierających budowanie wizerunku pracodawcy.

    Zdobędziesz także wiedzę z zakresu rekrutacji, selekcji oraz adaptacji pracowników, a także nowoczesnego zarządzania projektami rekrutacyjnymi i efektywnego wykorzystywania narzędzi e-rekrutacyjnych. Poznasz praktyczne aspekty działania firm HR. Nabędziesz umiejętność taktycznej oceny właściwego wyboru formy zatrudnienia w firmie. Będziesz także zdolny do autonomicznego i odpowiedzialnego wykonywania powierzonych zadań w zakresie zatrudnienia członków zespołu ds. danego projektu, a nabyte umiejętności wykorzystasz do funkcjonowania jako lider zespołu, właściciel firmy itp.

    Zdobędziesz również kompleksową wiedzę z zakresu zarządzania marką pracodawcy wewnątrz organizacji. Poznasz modele zarządzania talentami i rozwojem w firmach i nauczysz się prowadzenia rozmów rozwojowych oraz tworzenia development planów. Zajęcia przygotują Cię do wpisania komunikacji wewnętrznej w strategię biznesową firmy, opracowania jej celów i doboru optymalnych narzędzi. Usystematyzujesz swoją wiedzę z zakresu motywowania i wynagradzania pracowników i poznasz podstawowe narzędzia zarządzania wynagrodzeniami Zdobędziesz również wiedzę i praktyczne umiejętności w zakresie zarządzania różnorodnością, CSR oraz wolontariatu pracowniczego, jak również poznasz zasady skutecznego stosowania instrumentów społecznej odpowiedzialności biznesu w zarządzaniu.

    Co więcej, rozwiniesz swoją kreatywność i umiejętności niezbędne do prowadzenia efektywnych kampanii rekrutacyjnych w Internecie i poza nim. Poznasz zasady projektowania użytecznych internetowych i mobilnych stron kariery, skutecznych i atrakcyjnych materiałów wizerunkowych dla kandydatów, realizowania atrakcyjnych filmów korporacyjnych, wykorzystywania grywalizacji w rekrutacji oraz projektowania przestrzeni biurowych przyjaznych pracownikom. Nabędziesz również umiejętności analizy dostępnych narzędzi social media, możliwych do wykorzystania w komunikacji marketingowej oraz prowadzenia angażującej, budującej interakcję komunikacji pracodawcy w social media. W wyniku przeprowadzonych zajęć zdobędziesz również profesjonalną wiedzę i umiejętności autoprezentacyjne.

    Dodatkowe informacje

    Czas trwania:
    2 semestry

    Tryb zgłoszeń:
    rekrutacja prowadzona jest przez system Internetowej Rekrutacji Kandydatów (IRK)

    Liczba miejsc:
    max. 36


    Rekrutacja

    Obecnie nie trwają zapisy na ten kierunek studiów podyplomowych. Zapraszamy do śledzenia naszej oferty i sprawdzania terminów rekrutacji.

    Stopka