Social Media & Content Marketing

LINK DO SYLABUSA

Charakterystyka studiów:

Celem studiów podyplomowych z marketingu internetowego Social Media & Content Marketing jest wykształcenie profesjonalistów w dziedzinie marketingu w mediach cyfrowych – osób, które będą obejmować takie stanowiska jak:

  • social media manager lub social media specialist,
  • paid media specialist,
  • content designer,
  • specjalista digital marketingu,
  • community manager,
  • growth marketing manager,
  • strateg marketingowy wyspecjalizowany w komunikacji w digitalu,
  • kreatywny pracownik działu marketingu lub agencji (reklamowych, interaktywnych, PR, social media).

Studia pozwalają uczestnikom zdobyć wiedzę oraz praktyczne umiejętności z zakresu marketingu internetowego (digital marketing), ze szczególnym naciskiem na social media marketing, content marketing oraz strategię komunikacji.

Dzięki solidnemu przygotowaniu absolwentki i absolwenci kierunku:

  • sprawnie poruszają się w obszarze mediów cyfrowych,
  • znaja i rozumieją trendy marketingowe,
  • planują skuteczną komunikację marek,
  • tworzą wartościowy content – teksty, video i grafiki,
  • znają podstawy zarządzania projektami,
  • obserwują i skutecznie moderują dyskusję w sieci,
  • planują i realizują płatne kampanie w mediach społecznościowych,
  • efektywnie promują w nich marki, firmy, instytucje oraz własną osobę.

 

DLACZEGO WARTO?

Jako uczestnik lub uczestniczka kierunku Social Media & Content Marketing:

  • zdobędziesz praktyczną, aktualną wiedzę – program studiów jest co edycję aktualizowany i dostosowywany do najnowszych trendów w branży oraz potrzeb współczesnego rynku pracy,
  • poznasz szerokie spektrum tematów, którym poświęcone zostały studia: marketing internetowy, reklama, a w szczególności social media i content marketing,
  • weźmiesz udział w zajęciach prowadzonych przez osoby, które są praktykami i ekspertami w swoich dziedzinach, a jednocześnie doświadczonymi szkoleniowcami,
  • rozwiniesz swoje umiejętności dzięki zajęciom w formie warsztatów i konwersatoriów,
  • zamiast teoretycznej pracy dyplomowej przygotujesz praktyczną strategię komunikacji dla wybranej przez siebie marki (np. Twojej firmy); zostanie ona oceniona i skomentowana przez uznanych specjalistów z branży,
  • rozwiniesz sieć kontaktów – poznasz prowadzących oraz pozostałych uczestników studiów,
  • weźmiesz udział w imprezach integrujących,
  • otrzymasz dostęp do dodatkowych materiałów i narzędzi (np. darmowy dostęp do SentiOne na czas studiów).

 

PROJEKT DYPLOMOWY

Nic tak dobrze nie sprawdza i utrwala wiedzy jak praktyka. Właśnie dlatego naszych studiów podyplomowych nie wieńczy egzamin w formie testu, tylko prezentacja przygotowanych przez studentki i studentów strategii komunikacji. Dzięki temu:

  • przełożysz wiedzę z zajęć na konkretny, praktyczny przypadek – wybraną przez Ciebie markę,
  • stworzysz rozwiązania, które możesz rzeczywiście wykorzystać – w Twojej firmie, organizacji czy instytucji; być może staną się one przepustką do nowych szans w Twojej karierze,
  • opracujesz dokument, którym możesz pochwalić się w firmie lub przyszłemu pracodawcy,
  • otrzymasz konkretne wsparcie w pracy nad projektem: program studiów został tak zaprojektowany, by sukcesywnie wprowadzać Cię w kolejne zagadnienia związane ze strategią; oprócz zajęć odbywać się będą uzupełniające seminaria, podczas których krok po kroku wdrożysz się w prace nad strategią komunikacji,
  • otrzymasz cenną informację zwrotną oraz wskazówki od złożonej ze specjalistów komisji, która pod koniec studiów sprawdzi Twój projekt.

 

Program studiów:

W programie XV edycji przewidziane są następujące zajęcia*:

1. Wprowadzenie do studiowania: program studiów, ćwiczenia integracyjne i podsumowanie – Adrian Gamoń

2. Komunikacja w mediach społecznościowych – Maciek Myśliwiec

3. Monitoring, analiza i badanie grupy docelowej – Maciek Myśliwiec

4. Strategia komunikacji marki w mediach cyfrowych – Adrian Gamoń

5. Facebook Marketing – Rafał Sowiński

6. Personal Branding, Social Selling i marketing na LinkedIn – Adrian Gamoń

7. Instagram Marketing – Martyna Tarnawska

8. Twitter i Real Time Marketing – Dagmara Pakulska

9. Marketing na Tik Toku - Jakub Biel

10 Messenger Marketing i chatboty – Matusz Czech

11. Influencer marketing - trendy i prowadzenie kampanii–  Patrycja Górecka-Butora

13. Tworzenie komunikatów graficznych – Patrycja Picha

14. Big Ideas i copywriting – Leszek Łuczyn

15. Projektowanie komunikacji na podstawie modelu biznesowego i mapy podróży klienta z wykorzystaniem Design Thinking – Katarzyna Wojciechowska

16. Storytelling, czyli jak wykorzystać opowieść w budowaniu marki – Adrian Gamoń

17. Reklama i analityka na Facebooku i Instagramie – Szymon Lisowski

18. Współczesna reklama online a social media – Jakub Oleksy

19. Google Ads i Google Analytics – Krzysztof Marzec

20. Od researchu do harmonogramu publikacji. Kreacja treści w mediach społecznościowych – Rafał Sowiński

21. Content Marketing. Strategia i działania taktyczne – Artur Maciorowski

22. SEO i content marketing– Krzysztof Marzec

23. Trendy w social media i content marketingu: content manager w dobie nowych technologii– Małgorzata Wojtasik

24. Planowanie i prowadzenie projektów w praktyce (account managment) – Agnieszka Kostelecka

25. Współczesne trendy w social media i content marketingu: wprowadzenie do analizy i prognozowania trendów + wybrane inspiracje.– Martyna Tarnawska + Adrian Gamoń

26. Budżet. Mediaplan. Koszty i zyski w reklamie – Agnieszka Rutkowska

27. Budowa komunikacji social mediach w oparciu o dane – Marcin Pluskota

28 Video marketing, YouTube i relacje live – Kamil Bolek

29. Tworzenie komunikatów video – Jarek Tokarski

30. Seminarium projektowe. Strategia komunikacji marki – Adrian Gamoń

31 Sztuka wystąpień i prezentacji publicznych online i offline – Adrian Gamoń

32. Prezentacja i ewaluacja projektów – Adrian Gamoń, Rafał Sowiński, Anna Żurek, Dorota Żuchowska-Skiba

*  Kadra dla XV edycji – może ulec niewielkim zmianom z przyczyn losowych lub zdrowotnych.

 

Z racji dobrych doświadczeń zajęć w formie online z poprzednich edycji proponujemy mieszaną formułę zajęć w XV edycji:

  • pierwszy, ostatni oraz siódmy zjazd odbędą się stacjonarnie (offline) w Krakowie;
  • pozostałe zjazdy przyjmą formę zajęć online.

 

 

Sylwetka absolwenta:

Program naszych studiów z zakresu digital marketing, Social Media & Content Marketing, jest dostosowany do potrzeb osób, które pracują w obszarze szeroko rozumianego marketingu (w tym zwłaszcza marketingu internetowego) lub wiążą z nim swoją przyszłość – między innymi:

  • absolwentek i absolwentów szkół wyższych, którzy chcą pracować w agencjach digitalowych bądź PR, w działach marketingu firm lub prowadzić własną działalność,
  • osób pracujących w agencjach kreatywnych (szczególnie PR, reklamowych, digital i social media), które są zdecydowane podnieść swoje umiejętności i kompetencje w zakresie marketingu w internecie,
  • osób pracujących w działach marketingu i kierujących nimi, które chcą wykorzystać potencjał komunikacji w mediach cyfrowych do sprzedaży, promocji, budowy dobrego wizerunku oraz obsługi klienta,
  • właścicielek i właścicieli firm, którzy chcą skorzystać z mediów cyfrowych dla rozwoju swoich biznesów,
  • osób pracujących w instytucjach państwowych, samorządowych oraz organizacjach pożytku publicznego, które odpowiadają za ich obecność w mediach cyfrowych.

Uwaga! Studia skierowane są do osób z minimalnym doświadczeniem z zakresu marketingu, sprzedaży bądź PRu. Jeśli jednak nie masz doświadczenia w branży marketingowej czy reklamowej, to wciąż możesz skorzystać z naszego kierunku – uczestnictwo będzie wymagać od Ciebie nieco więcej samodzielnej pracy (lektury zaproponowanych książek i opracowań oraz systematycznego utrwalania wiedzy po zajęciach).

 

Niezależnie od tego, czy zamierzasz:

  • pracować w agencji kreatywnej lub dziale marketingu,
  • zarządzać zespołem digital marketingu,
  • prowadzić własną firmę i rozwijać jej marketing internetowy,
  • obsługiwać i promować sklep online,
  • kreować markę osobistą poprzez bloga, vloga lub profile w mediach społecznościowych

na naszym kierunku zdobędziesz praktyczne umiejętności oraz wiedzę, które umożliwią Ci właściwe zrozumienie całego spektrum marketingu internetowego oraz osiąganie celów biznesowych przy jego pomocy.

 

Czas trwania:

2 semestry (od X 2022 do  IX 2023)

(pierwszy zjazd 8 październik 2022, a ostatni 18 czerwca 2023).

 

Termin zgłoszeń:

REKRUTACJA ZAKOŃCZONA

 

Wymagane dokumenty:

  • formularz zgłoszeniowy (do pobrania);
  • poświadczona przez Uczelnię kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych;
  • poświadczenie wniesienia opłaty za studia podyplomowe za pierwszy semestr studiów, nie później niż w terminie 14 dni przed rozpoczęciem zajęć dydaktycznych w ramach studiów podyplomowych.

Po złożeniu powyższych dokumentów dokonywana jest rezerwacja miejsca na studiach. O ostatecznym zapisie decyduje kolejność wpłat (dane do przelewu przekazywane są osobom które złożyły wymagane dokumenty rejestracyjne).

 

Uwaga: pierwszeństwo w zapisie na daną edycję studiów mają osoby, które nie dostały się na kierunek podczas poprzedniej rekrutacji z powodu wyczerpania limitu miejsc pomimo dostarczenia kompletu dokumentów (decyduje kolejność napływania zgłoszeń).

 

Tryb zgłoszeń:

kolejność zgłoszeń i wpłat na konto

 

Liczba miejsc:

35

 

Miejsce zgłoszeń:

W wersji elektronicznej do Pauliny Walotek na adres: pwalotek@agh.edu.pl

Pocztą tradycyjną lub osobiście na adres:

Paulina Walotek

Wydział Humanistyczny AGH,

ul. Gramatyka 8a, 30-071 Kraków

(z dopiskiem: "Social Media & Content Marketing", pok. 25).

 

Osoba przyjmujące zgłoszenia:

Paulina Walotek

tel.: 12 617 43 57

pwalotek@agh.edu.pl

Po przesłaniu wiadomości uczestnicy otrzymają potwierdzenie.

 

Partnerzy i patronaty:

Brief.pl, Interia.pl, SentiOne, Marketing przy Kawie, NowyMarketing, WhitePress, Marketer+, UXPressia

Rekomendacja kierunku:

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska

Współpraca merytoryczna:

Adrian Gamoń (www.adriangamon.com)

 

Opłaty:

5 000 zł (płatność możliwa w dwóch równych ratach po 2 500 zł)

 

 

Dodatkowe informacje:

Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele – średnio 8 godz. dydaktycznych każdego dnia (po 45 minut).

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest zaliczenie kursów modułowych w czasie trwania studiów i opracowanie projektu komunikacji marki w mediach cyfrowych. Wymagana jest obecność na zajęciach.

Absolwenci uzyskają świadectwo poświadczające ukończenie studiów w Akademii Górniczo Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie.

 

Więcej informacji na temat studiów:

Studia uruchamiane są co semestr, informacje na temat rekrutacji oraz samych studiów można znaleźć na Facebooku oraz na stronie Wydziału Humanistycznego AGH wh.agh.edu.pl/studia/studia-podyplomowe-i-kursy-pedagogiczne/studia-podyplomowe-social-media-content-marketing/